Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

WOMEN FOR WOMEN – pomáháme, jak umíme

Právě dokončujeme první výroční zprávu naší obecně prospěšné společnosti WOMEN FOR WOMEN a myslím, že je to ta pravá příležitost ohlédnout se zpět.

Když jsem přemýšlela, jak mohu přispět svým dílem světu kolem sebe, vybavila se mi jistá část mého vlastního života. Nerada na ni vzpomínám a jako všechny špatné zkušenosti člověk vytěsňuje z paměti, tak i mně trvalo nějaký čas vybavit si situaci, kdy jsem se rozcházela se svým prvním manželem. Nicméně vše špatné je k něčemu dobré, protože mi tato zkušenost významně pomohla při hledání a nalezení způsobu, jak být veřejně prospěšná. Ta zkušenost mi dala možnost pochopit a naladit se na ženy, které se do podobné situace dostaly. Začala jsem problém zkoumat podrobněji a naprosto mě vyděsilo, kolik žen se do podobných situací dostává a kolik žen se díky nezodpovědnosti bývalých partnerů a neschopnosti nebo pomalosti byrokratického aparátu ocitá v existenčních problémech. Jsou doslova zahnány do kouta, bez možnosti se jakkoli bránit, protože jejich bývalí partneři neplatí výživné a úřady jsou na ně krátké, nebo způsob vymáhání výživného je příliš pomalý. Právě tento moment - tedy ženy v jakémsi vakuu mezi původním životem a životem novým - jsem si vzala za své, jako svůj díl odpovědnosti vůči světu okolo sebe.

Proto jsem, spolu se svým manželem Pavlem, před více než rokem založila obecně prospěšnou společnost WOMEN FOR WOMEN, která pomáhá ženám a jejich dětem, které se dostaly do tíživé existenční situace. Páteří naší práce je tříletý program podporovaného bydlení a psychosociální pomoci. Díky úsilí našeho týmu se nám podařilo, za relativně krátkou dobu existence, pomoci téměř 40ti ženám a bezmála 60ti dětem a v této oblasti poskytujeme jednu z nejkomplexnějších péčí v České republice. Za to patří všem, kdo se na pomoci podílejí, velký dík.

Nicméně, když se ohlédnu zpět, napadá mě jeden paradox. Přestože se naše společnost jmenuje „ženy ženám”, ve své podstatě ženy nejsou tím hlavním, proč to vše děláme. Jsou to šťastné děti, v kterých je naše budoucnost. Tomu rozumí každá matka zcela instinktivně. A stejný instinkt nám velel pomoci ve chvíli, kdy jsme zjistili, že některé české školou povinné děti trápí hlad, protože si jejich rodiče nemohou dovolit obědy ve školách. Okamžitě jsme zareagovali a založili jsme projekt Obědy pro děti, který se setkal a stále se setkává s velkým ohlasem a na nějž lidé velmi spontánně přispívají. Za to i jim patří neskonalý dík.

A přestože jsem si jista, že není v našich silách pomoci všem ženám a dětem, které podobnou pomoc potřebují, jsem přesvědčena, že i malá pomoc dělá svět lepší. Díky vám všem, kdo pomáháte.

Autor: Ivana Tykač | středa 5.3.2014 12:14 | karma článku: 3,59 | přečteno: 122x
  • Další články autora

Ivana Tykač

Kolik dětí máš, tolikrát jsi Evropankou

Četla jsem nedávno své dvouleté dcerce pohádku na dobou noc. Volba bezděčně padla na českou klasiku o Smolíčkovi.

2.2.2016 v 13:50 | Karma: 28,56 | Přečteno: 1271x | Ostatní

Ivana Tykač

Emancipace versus islamizace

Před časem jsem četla velmi inspirativní rozhovor s Danem Schueftanem, bývalým poradcem premiérů Jicchaka Rabina a Ariela Šarona, jehož slova i sám redaktor uvodil jako osvobozující názory.

29.9.2015 v 12:05 | Karma: 42,31 | Přečteno: 2636x | Ostatní

Ivana Tykač

Muslimské šátky povoleny – rok poté

V těchto dnech uplynul přesně rok od chvíle, kdy Českem hýbala kauza okolo zákazu nošení muslimských šátků ve škole a kdy ve prospěch muslimských studentek zasáhla ombudsmanka Anna Šabatová.

5.9.2015 v 8:02 | Karma: 41,42 | Přečteno: 2747x | Ostatní

Ivana Tykač

O stárnoucí populaci a péči o děti

Česká, potažmo evropská populace stárne. Píše se o tom stále. Naposledy jsem zaznamenala rozsáhlou stať o tomto tématu v týdeníku Ekonom. O tématu se hovoří v různých kontextech, nejčastěji však v souvislosti s důchodovou reformou. Nechci zde proto opakovat již mnohokrát řečené. Spíše mi jde o to, zamyslet se nad tím ve světle fenoménu, kterým se dlouhodobě zabývám - tedy v kontextu postavení rodin samoživitelů ve společnosti.

2.4.2015 v 10:00 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1086x | Ostatní

Ivana Tykač

Alimenty, samoživitelky a fakta

Sleduji mediální debatu o výživném na děti, které by měl za neplatící rodiče převzít a následně vymáhat stát a ráda bych touto formou přispěla k diskutovanému tématu. V prvé řadě bych chtěla říci, že iniciativě ministryně Marksové se nedá než tleskat ve stoje. Proč?

15.1.2015 v 16:00 | Karma: 21,81 | Přečteno: 1959x | Ostatní

Ivana Tykač

Ženské sebevědomí a výlet za oceán

Tradiční otázka po návratu z dovolené bývá, co jste si přivezli. Nevím, jak můj manžel, ale já jsem si přivezla brouka v hlavě. Tedy obrazně řečeno. Zdůrazňuji to, protože návrat z Jižní Ameriky může pravděpodobně znamenat i ten druhý, tedy doslovný význam. Ale teď vážně.

14.11.2014 v 15:00 | Karma: 18,56 | Přečteno: 1136x | Ostatní

Ivana Tykač

Na školním obědě záleží.

Začal nový školní rok. Pro většinu z nás to něco znamená. Pro někoho krásnou vzpomínku, pro někoho tvrdou realitu, pro jednoho radost z toho, že opět potká své kamarády, pro jiného strach, že se znovu střetne se svým neoblíbeným předmětem. Prostě všichni, jak děti tak dospělí, již od dob zavedení trivia Marie-Terezie, máme z nového školního roku nějaký pocit a nějaká očekávání.

30.9.2014 v 12:45 | Karma: 13,38 | Přečteno: 707x | Ostatní

Ivana Tykač

Kozu do Afriky nebo kluka od vedle?

Začal nový školní rok. Pro většinu z nás to něco znamená. Pro někoho krásnou vzpomínku, pro někoho tvrdou realitu. Pro jednoho radost z toho, že opět potká své kamarády, pro jiného strach, že se opět potká se svým neoblíbeným předmětem. Prostě všichni, jak děti tak dospělí, již od dob zavedení trivia Marie Terezie máme z nového školního roku nějaký pocit a nějaká očekávání.

19.9.2014 v 10:00 | Karma: 4,22 | Přečteno: 100x | Ostatní

Ivana Tykač

WOMEN FOR WOMEN – pomáháme, jak umíme

Právě dokončujeme první výroční zprávu naší obecně prospěšné společnosti WOMEN FOR WOMEN a myslím, že je to ta pravá příležitost ohlédnout se zpět.

6.3.2014 v 9:40 | Karma: 6,70 | Přečteno: 497x | Diskuse| Ostatní

Ivana Tykač

Jméno Tykač jako mediální terč

V poslední době se doslova roztrhl pytel s mediálními prohlášeními, která ve svém podtextu naznačují, že jsem se stala prostřednictvím svých firem příčinou zrušení výběrového řízení na prodej Kasáren Jana Žižky v Karlíně.

21.2.2014 v 20:26 | Karma: 22,59 | Přečteno: 3485x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1431x
matka, podnikatelka, filantropka

Seznam rubrik